Kunnen we u ergens mee helpen?
In deze sectie geven wij antwoord op veelgestelde vragen. Kies de categorie van uw vraag of filter op zoekwoord(en). Heeft u het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden? Stuur ons een e-mail en u krijgt zo spoedig mogelijk bericht!
Algemeen
Gebruiken jullie 085-telefoonnummers?
Nee. 085-nummers worden vaak gebruikt door/in verband gebracht met malafide bedrijven. Wij gebruiken de vertrouwde 088-nummers, een 0800-nummer en lokale netnummers voor onze vestigingen.
Pas op voor louche loodgieters!
Riool Reinigings Service RRS heeft op dit moment dagelijks te maken met het oneigenlijk gebruik van haar naam. De misleiders adverteren in Google op de naam van RRS en doen zich telefonisch voor als medewerker van RRS. De monteurs ter plekke geven aan ingehuurd te zijn door RRS, echter dragen zij geen bedrijfskleding van RRS en rijden veelal in witte bussen, in tegenstelling tot onze herkenbare gele bus.
Wij proberen deze opdrachten zoveel mogelijk te herkennen en klanten direct te informeren, echter kunnen wij niet voorkomen dat consumenten en bedrijven opgelicht worden. Wij adviseren u goed te kijken of u zich bevindt op een site van Riool Reinigings Service RRS (www.rrs.nl), indien u op zoek bent naar ons telefoonnummer of met ons een online afspraak wilt maken.
Recent schreef ook de consumentenbond hier een artikel over: Pas op voor louche loodgieters
Waaraan kan ik de monteurs van RRS en HRT herkennen?
Onze monteurs kunt u herkennen aan:
- De kleding met het logo van RRS of HRT pronkend op de borst.
- De knalgele bedrijfswagen van RRS en HRT.
- Het logo op de bedrijfswagen komt overeen met dat van de kleding.
Ik heb ontstoppingsmiddel gebruikt, kan ik een afspraak maken?
Als u ontstoppingsmiddel gebruikt heeft kan dit vervelende gevolgen hebben voor de riolering. Het middel kan verstenen en sommige producten lossen de lijm op welke de pvc verbindingen bij elkaar houden. Daarnaast is ontstoppingsmiddel erg bijtend en vormt het dus een risico voor onze service-monteur. Uiteraard kunt u een afspraak met ons maken, maar het is erg belangrijk dat u aangeeft ontstoppingsmiddel gebruikt te hebben.
Afspraken
Hoe kan ik een afspraak maken?
Bij een verstopping in bijvoorbeeld uw gootsteen, toilet of afvoer kunt u eenvoudig online een afspraak maken.
Wilt u een afspraak maken voor stank- of wateroverlast, een inspectie of het reinigen van uw dakgoot? Wij helpen u graag telefonisch via 088 - 030 13 13.
Kan ik mijn afspraak ook via de website verzetten of annuleren?
Ja, zeker! U kunt hier uw afspraak verzetten. De voorwaarde is wel dat de aanvangstijd 24 uur in de toekomst ligt. Indien de problemen zijn verholpen en de afspraak niet meer hoeft door te gaan kunt u de afspraak ook online annuleren.
Waar kan ik de status van mijn afspraak bekijken?
U kunt hier de status van uw afspraak bekijken. Zodra er een afspraak is gemaakt krijgt deze de status "Open" of "Gepland".
De status "Open" is een tijdelijke status voor als de opdrachtgegevens nog niet volledig zijn. Bijvoorbeeld als een definitieve afspraakdatum ontbreekt.
Bij de status "Gepland" zijn de opdrachtgegevens compleet en is er een monteur aan de opdracht toegewezen. Voor vragen over de status van uw opdracht kunt u contact opnemen via: 088 - 030 13 13. Kies voor optie 2.
Wat betekenen de afspraaktijden die jullie communiceren?
De tijden die wij communiceren zijn blokkentijden waarbinnen de monteur bij u op locatie arriveert (aankomsttijd).
Een voorbeeld: U heeft een afspraak met tijden van 08:00 tot 10:00 uur. Wanneer de monteur op locatie arriveert om 09:45 uur, is de monteur binnen het afgesproken blok op locatie aanwezig. In 85 procent van de verstoppingen kunnen wij deze binnen een half uur verhelpen. In dit voorbeeld is de monteur omstreeks 10:15 uur klaar met zijn werkzaamheden.
Het tijdstip dat de monteur de werkzaamheden heeft afgerond, is sterk afhankelijk van de oorzaak en/of de aard van de werkzaamheden. De eindtijd van het blok geeft dus alleen de uiterste aankomsttijd weer.
Wanneer berekenen jullie toeslag?
Op deze pagina kunt u vinden wanneer wij een toeslag hanteren. Onder nationale feestdagen verstaan wij de feestdagen die de overheid voorschrijft.
Voor het hanteren van een eventuele toeslag is de blok starttijd leidend. Dit betekent dat bij een opdracht met afspraaktijden van 16:00 tot 18:00 uur, er geen toeslag wordt berekend. De blok starttijd ligt in dit voorbeeld namelijk voor 17:00 uur.
Een ander voorbeeld: Een opdracht met afspraaktijden van 17:00 tot 19:00 uur. Hier wordt er wél toeslag berekend omdat de blok starttijd gelijk is aan- of groter is dan 17:00 uur.
Het daadwerkelijke tijdstip dat de monteur op locatie arriveert kan afwijken van de afspraaktijden. Dit heeft echter geen invloed op de toeslag. Bijvoorbeeld wanneer de afspraaktijden van 17:00 tot 19:00 uur zijn en de monteur om 16:55 uur bij u op locatie is.
De afspraaktijden worden telefonisch- en/of in de afspraakbevestiging per e-mail gecommuniceerd.
Hoe weet ik of de monteur onderweg is?
Wanneer u online een afspraak maakt kunt ervoor kiezen een SMS te ontvangen wanneer de monteur naar u onderweg is. Heeft u telefonisch een afspraak gemaakt of deze optie niet aangevinkt dan kunt u hier de status van uw afspraak bekijken.
Factuur en betaling
Hoe gaat het betaalproces in zijn werk?
Nadat de monteur de werkzaamheden heeft uitgevoerd, voert hij de werkbon in en neemt deze met u door. Afhankelijk van de betaalmethode neemt de monteur het bedrag in ontvangst, stelt het pinapparaat in of genereert een QR-code waarmee u afrekent. Wanneer de betaling is voldaan, ontvangt u de factuur op het bij ons bekende e-mailadres.
Hoe kan ik bij de monteur betalen?
U kunt de monteur bij voorkeur betalen via pin, mobiel of QR-code. Pinnen kan uiteraard contactloos. Wij accepteren Maestro en V PAY betaalpassen.
Contactloos pinnen met uw mobiele telefoon werkt via de app van uw bank of via Apple Pay of Android Pay.
Mobiel betalen werkt met een QR-code die gegenereerd wordt op de handheld van de monteur. U scant de QR-code met de camera van uw mobiele telefoon. Vervolgens krijgt u de keuze om te betalen via Ideal of de app van uw bank.
Wat moet ik doen als ik een vraag heb over een factuur?
Het telefoonnummer en e-mailadres van de juiste vestiging kunt u vinden op de factuur. Bij telefonisch contact vragen wij u naar het opdracht- of factuurnummer.
Waar kan ik een uittreksel KVK of verklaring betalingsgedrag vinden?
Deze documenten kunt u hier vinden.
Garantie en klachten
Geven jullie garantie op jullie werkzaamheden?
Ja, zeker! Wij geven als één van de weinige ontstoppingsbedrijven 3 maanden garantie op onze werkzaamheden.
Hoe kan ik een klacht indienen?
U kunt een klacht indienen via het klachtenformulier dat u hier kunt vinden.
RRS 24 Safe Plan
Ik heb een RRS 24 Safe Plan contract afgesloten, vanaf welke datum kan ik gebruikmaken van mijn contract?
Het RRS 24 Safe Plan kent een wachttijd van 1 maand vanaf het moment dat u het contract heeft aangevraagd. Na deze periode kunt u uw verstopping onder contract bij ons melden.
Kan de contractprijs ook in 12 termijnen worden geïncasseerd?
Het RRS 24 Safe Plan is een contractvorm voor particuliere huiseigenaren tegen een scherp tarief. Dit tarief kunnen we hanteren door processen zo efficiënt mogelijk in te richten en de contractprijs in één keer vooruit te incasseren. Helaas bieden we daarom niet de mogelijkheid om de contractprijs in twaalf termijnen te incasseren.
Ik ga verhuizen, kan ik mijn RRS 24 Safe Plan contract meeverhuizen?
Nee, het contract is afgesloten voor het huidige adres. Sommige woningen komen niet in aanmerking voor een RRS 24 Safe Plan contract. U kunt hier het verhuisformulier invullen. We zullen uw aanvraag zo spoedig mogelijk behandelen en het nieuwe adres beoordelen.
Hoe kan ik het rekeningnummer van mijn automatische incasso wijzigen?
U kunt het rekeningnummer voor automatisch incasso wijzigen via het formulier dat u hier kunt vinden. U bent hierbij wel het contractnummer van uw 24 Safe Plan benodigd. Heeft u dit niet bij de hand? Neem dan telefonisch contact op via 088 - 030 13 13 en kies voor optie 3.
Hoe kan ik mijn RRS 24 Safe Plan opzeggen?
Om uw RRS 24 Safe Plan op te zeggen kunt u het contactformulier invullen.
Mijn RRS
Wat is Mijn RRS?
Mijn RRS is een portaal waarmee woningcorporaties en vastgoed-eigenaren gegevens kunnen inzien van de opdrachten die wij uitvoeren op hun panden. Mijn RRS is helaas niet geschikt voor particulieren of klanten met een RRS 24 Safe Plan contract.
Vacatures
Hoe weet ik of mijn sollicitatie goed is aangekomen?
Nadat u het sollicitatieformulier heeft ingevuld en verstuurd, ontvangt u een ontvangstbevestiging per e-mail. Heeft u geen ontvangstbevestiging ontvangen? Controleer de map "Ongewenste berichten" en probeer het vervolgens nogmaals.
Ik heb een inhoudelijke vraag over een vacature, bij wie kan ik terecht?
In iedere vacature staat onderaan een contactpersoon met telefoonnummer benoemd met wie u contact op kunt nemen voor deze vacature.